no,ar,de,en,pl,so,is,fi,mk

Medieelevene fikk eksperthjelp med Shrek

Portrettbilde av Emilie Faugstad Bakke

Publisert:

28.10.2024

Oppdatert:

28.10.2024 kl.10:35

PR- og markedsføringssjef Emilie Faugstad Bakke (29) var tydelig i rådene om hvordan medieelevene kan spre informasjon om Shrek-musikalen som settes opp i Larvik etter jul.

Skrevet av: Ella Thjømøe Eftedal, Vg2 medier og kommunikasjon  

Shrek settes opp i februar 2025 og er et samarbeidsprosjekt mellom medier og kommunikasjon og musikk og dans på Thor Heyerdahl vgs.

­− Målet er jo at alle i Larvik skal vite at de kan komme å se noe kjempegøy i Bølgen. Da er det viktig å tenke litt kreativt, sier Emilie Faugstad Bakke, som til daglig er PR- og markedsføringssjef ved Christiania Teater i Oslo.

− Hadde jeg fått oppdraget, ville jeg fokusert på det lokale her i Larvik. Jeg hadde tenkt på kreative måter å nå Larviks befolkning på.

Det er elevene ved MK-linja som skal løse markedsføringsoppdraget. De fikk en skikkelig boost av å høre på Emilie, og har nå mange gode ideer til markedsføringen av musikalen.

− Vi lager jo ikke musikalen, det er det elevene på musikk- og danselinja som gjør. Der er det mange talenter, og jeg håper vi klarer å få fram at folk kan forvente seg en skikkelig morsom musikalopplevelse om de kommer, sier MK-elev, Karl Jørgen P. Skjennum.