Skrevet av: Ella Thjømøe Eftedal, Vg2 medier og kommunikasjon
Shrek settes opp i februar 2025 og er et samarbeidsprosjekt mellom medier og kommunikasjon og musikk og dans på Thor Heyerdahl vgs.
− Målet er jo at alle i Larvik skal vite at de kan komme å se noe kjempegøy i Bølgen. Da er det viktig å tenke litt kreativt, sier Emilie Faugstad Bakke, som til daglig er PR- og markedsføringssjef ved Christiania Teater i Oslo.
− Hadde jeg fått oppdraget, ville jeg fokusert på det lokale her i Larvik. Jeg hadde tenkt på kreative måter å nå Larviks befolkning på.
Det er elevene ved MK-linja som skal løse markedsføringsoppdraget. De fikk en skikkelig boost av å høre på Emilie, og har nå mange gode ideer til markedsføringen av musikalen.
− Vi lager jo ikke musikalen, det er det elevene på musikk- og danselinja som gjør. Der er det mange talenter, og jeg håper vi klarer å få fram at folk kan forvente seg en skikkelig morsom musikalopplevelse om de kommer, sier MK-elev, Karl Jørgen P. Skjennum.